понедељак, 10. мај 2010.

Plitak Potok- Komentar

    Postoje dve stvari za koje znam da su beskrajne, svemir i ljudska glupost, mada za svemir nisam potpuno sigurna. Ova pesma je pravi primer nove i pogoršane muzike, zvane turbo folk. Turbo folk se moze definisati kao novija verzija narodne muzike sa više ritma, i dosta turcizma ili jednostavno kao manjak talenta i pameti a višak plastike i golotinje. Meni druga definicija više odgovara kao i mnogim  mojim poznanicima, tako da se moram zapitati kakva to vrsta ljudi sluša ovakve besmislene testove i da li je ta publika zainteresovana isključivo za značenje reči u pesmi ili muziku. Odgovor je, ne. Većina ljudi koja sluša ovakvu vrstu muzike mora biti ili gluva, pa više gleda, neobrazovana, pod uticajem alkohola ili jednostavno lošeg ukusa i ako se o tome ne raspravlja. Verovali ili ne mnogi nažalost slušaju i uživaju u ovakvoj muzici, što je za mene neshvatljivo.
   Koja to "dubokoumna" misao privlači publiku stihovima Biljane Jevtić "Plitak Potok, joj, Plitak potok, a voda duboka!"? Za mene je najjedostavnije rešenje praznoglavost. Ali to nije sve, pesma se nastavlja u ritmičnom ponavljanju teksta sličnog sadržaja sa najjednostavnijom rimom. Sa mnogim metaforama pisac pokušava i najverovatnije uspeva da probudi skrivena osećanja publike koja nema dovoljno ličnih izražajnih sredstava i hrabrosti da izrazi svoja osećanja nego kroz ovu pesmu proživljava neku svoju potisnutu strast. Ta želja pisca da se dodvori publici se potvrđuje i kroz mnoge dvosmislice u stihovima kao što su:  "savi mi se, joj, savi mi se dragi oko struka, dragi oko struka." ili " Plitak potok, joj, plitak potok voda do kolena, voda do kolena pregazices, joj, pregazices pomoci ti nema, pomoci ti nema" Neko će reći da ovo čak i nije dvosmisleno već ne znači ništa, ali taj verovatno i ne sluša ovakvu muziku pa njegovo mišljenje nije bitno.

Нема коментара:

Постави коментар